top of page

Här svarar vi på vanliga frågor rörande våra tjänster.

  • Vart hittar jag prisuppgifter för era tjänster?
    Vet du redan nu vad du är ute efter är du välkommen att kontakta oss. Kontaktuppgifter hittar du under fliken ’Kontakta Oss’’.
  • Hur anlitar jag Gothia Specialservice för RUT-tjänster?
    Det ska vara enkelt och tryggt att anlita Gothia Specialservice. Vi gör alltid en detaljerad arbetsbeskrivning som är anpassad efter ditt hem och dina behov. Du får därefter ett fast pris per städtillfälle/utfört arbete.
  • Behöver jag ha städmaterial i hemmet vid beställning av Hemservice?
    Nej. Gothia står alltid för städmaterial, maskiner, transport, parkering osv. Detta ingår i priset vid beställning och gäller endast privatkunder (RUT).
  • Har Gothia kollektivavtal?
    Gothia har kollektivavtal som innebär bra villkor och arbetsmiljö för vår personal. En nöjd arbetare levererar bra resultat som i sin tur ger fler nöjda kunder.
  • Har era medarbetare sekretess?
    Alla våra medarbetare är under påskriven sekretess för att inbringa trygghet hos våra kunder.
  • Kommer det samma personal vid varje städtillfälle?
    Vi strävar efter kontinuitet och förtroende hos våra kunder. Genom att försöka ha samma personal på plats, per objekt, kan vi enkelt hålla en dialog och skapa tillit. Om sjukdom eller liknande skulle uppstå hos personalen så underrättar vi självklart dig som kund om en potentiell ändring eller vikarie.
  • Hur går jag tillväga om jag inte är nöjd?
    Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din beställda tjänst så är det enklast att kontakta arbetsledaren alternativt skicka ett mail till oss under fliken ”kontakta oss”. Vi har nöjd-kund-garanti och strävar efter att alla kunder skall vara nöjda. Har ni dock anmärkningar eller klagomål är det viktigt att dessa inkommer inom 24 timmar efter avslutat arbete.
  • När kommer min RUT-faktura? Och behöver jag kontakta Skatteverket?
    Din faktura behandlas och skickas ut i slutet på varje månad. Då får du en faktura i brevlådan alternativt på mailen, med alla belopp avdragna. Vi sköter all hantering och kontakt med Skatteverket för att underlätta för våra kunder.
  • Vad händer om jag inte är berättigad till RUT-avdrag?
    Vid avslag om RUT-avdrag, från Skatteverket, kommer resterande belopp av fakturan att debiteras beställaren. Ditt RUT-saldo kan du enkelt se hos Skatteverket. Kontakta Skatteverket för mer information.
  • När kan jag senast avboka mitt avtalade städtillfälle?
    Senast 72 timmar innan avtalat tillfälle skall du avboka. Detta gör att vi kan planera in andra arbeten på den avsatta tiden. Om avbokning ej görs i tid eller uteblir av annan anledning debiteras tillfället som avtalat.
  • Följer Gothia lagen om GDPR?
    Efter att lagen trätt i kraft har vi ökat våran säkerhet kring personliga data. Vi har en väldigt tydlig policy kring hantering av uppgifter som du hittar här. Strular länken så kan ni kontakta kundservice.
  • Hur många procent i avdrag är jag berättigad till att dra av?
    Av den totala arbetskostnaden är du som kund berättigad till 50% avdrag. Ditt totala belopp per år ligger på 50 000kr, oavsett ålder från och med 1 juli 2019. Alla priser anges alltid efter RUT, inklusive moms som standard.
bottom of page